عروس هلندی

طول عمر

عروس‌ها طول عمری بین ۱۵ تا ۲۰ سال دارند. هرچند که برخی طول عمر ان‌ها را بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌دانند. گزارش‌های حاکی مبنی از عمر کردن این پرنده حتی تا ۳۶ سال نیز موجود است. رژیم غذایی و فعالیت بدنی از اساسی‌ترین فاکتورهای طول عمر یک عروس هلندی می‌باشند.

رنگ

تا کنون ۱۵ رنگ مختلف از عروس‌ها شناسایی شده‌است که این رنگ‌ها شامل خاکستری، سفید (آلوبینو)، لوتینو، وایت فیس، ابلق، زرد، گلباقالی یا مرواریدی (هر دو اسم یکی می‌باشد) زرد مایل به سبز، و غیره می‌باشد.

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت از دو جهت برای پرورش دهندگان اهمیت دارد، اول آن که پرورش دهنده‌ای که علاقه به جوجه کشی از عروس هلندی دارد، ممکن است که دو جوجه را در کنار هم پرورش دهد، به این امید که بتواند از آن‌ها جوجه بگیرد، اما بعد از مدت‌ها متوجه خواهد شد که هردو پرنده نر، یا هردو پرنده ماده می‌باشند، دوم آن که پرورش دهنده ممکن است قصد آموزش پرنده را داشته باشد و با توجه به این که توانایی پرنده نر و ماده در این زمینه متفاوت است و با درنظر گرفتن این موضوع که آموزش معمولاً از سنین پایین آغاز می‌شود و رنگ پر و بال جوجه‌ها پس از اولین پر ریزی تغییر می‌کند و اولین پر ریزی عروس هلندی معمولاً در سن شش ماهگی اتفاق می‌افتد، از این رو تعیین جنسیت پرنده تا قبل از سن شش ماهگی مقدور نخواهد بود. در کل برای تعیین قطعی جنسیت پرنده باید از تست DNA استفاده کرد، این تست می‌تواند قبل از پر ریزی هم انجام بشود. نشانه دوم آواز خواندن پرنده می‌باشد. صدای پرنده ماده فقط به صورت جبغ و سوت می‌باشد و با خواندن پرنده نر تفاوت دارد. از نشانه‌های دیگر رنگ سر، خطهای دم و خطهای شاه پرها می‌باشد. مشخصه‌های دیگری نیز هم وجود دارد که قطعی نمی‌باشند اما تا حدودی جنسیت را مشخص می‌کنند. نرها معمولاً سر بزگتر، سر مربعی شکل، نترس و بازیگوش هستند؛ اما این نشانه‌ها دلیل بر نر یا ماده بودن پرنده نمی‌باشد.

 

 Related imageRelated image

 Image result for ‫عروس هلندی‬‎

Image result for ‫عروس هلندی‬‎


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: عروس هلندی

شنبه 19 خرداد 1397 | 20:21 | e |